Friday, August 24, 2012

AIDILFITRI 2012

ASSALAMUALAIKUM

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM.Setelah sebulan berpuasa tibalah masa untuk kita menyambut hari kemenangan selepas menempuhi dugaan,lapar dan dahaga demi menunaikan rukun Islam.
Sebenarnya aku rasa sedih tamatnya puasa kerana masa puasa aku rasa aku beriman sikit..kunun la...tp mcm btul jg...kalau hari biasa fuh macam setan bah perangai aku..haha...sembahyang pun malas2,ish3 apa mau jadi ni...itupun sebab aku rapuh iman tk kuat godaan setan lg kuat sangat tapi aku berazam untuk jadi lebih baik ni tahun InsyaAllah ..sebab umur semakin tua perlulah beriman bah kn,takut juga mati nnti tda pahala ni..hahah..15/8/2012 genap sudah usia aku 20 tahun...waaaaa ini kalilah makin tua sudah aku,angka umur puluh2 sdh ,tiada sdh angka belas2 lepas ni.SELAMAT TINGGAL ANGKA BELAS...huh kalau la umur boleh diputar balik,aku x mau jadi remaja bagus lagi jadi kanak2..


Berbalik pada cerita bulan Ramadan,Ramadan tahun ini aku rasa banyak habis duit sebab balik2 makan luar.Inilah susahnya jadi remaja asal puasa ja x lepas kalau tak buka puasa di luar bersama kawan2.Tapi x pa la,itu semua pengalaman bah kn.Ramadan tahun ni aku rasa kurang sikit dugaan.ALHAMDULILLAH.berbanding puasa tahun lepas.


GAMBAR2 BERBUKA PUASA BERSAMA KAWAN2 YG BERBEZA

berbuka dengan team gurau2



berbuka di beach tanjung aru bersama roy & aweknya,azraai,nazri


  azrai & nazri


berbuka dengan ninja sanzac




bergambar di parking lot lepas solat maghrib,,,hahah,,tau la kmi low class bgmbar pun d parking lot bkn mcm kamu d hotel2...hAHha..ada aku kesah..



haha ni gambar barulah mantap kio..org lain lepas berbuka pgi solat terawih,kami pla p kbox..hahha..skali skala bkin kenangan bah..lepas ni susah sdh mau bjmpa..smua pun ikut hala tuju sdh masing2.apa pun semoga persahabatan tidak akan berhenti di sini sahaja...

19/8/2012 bermulalah hari raya

apa lagi malam sebelum raya barulah p sibuk" beli baju raya,tp tk kisah pasal memang gaya aku suka buat keja last minute pun.Selepas tu beraya di kampung,inilah saat yang ditunggu2 berkumpul semua keluarga di kg aku iaitu kg tagudon lama,bundu tuhan,ranau Sabah.



syok bah balik kg,tenang sja jiwa dan minda,sejuk lagi bkn mcm d k.k panas..lgipun meriah bila bkumpul ramai2 meriah rumah sebab dipenuhi adik2 aku yang masih kecil lagi semua..bising bah rumah tp itu la yg best.Aku ngan adik pmpuan aku pun apalagi sibuk layan karenah dorg sebab aku la yg paling tua dalam keluarga,kena jadi contohlah knun....hahah

di kg x wjib klau x braya p...lepas braya konvoi lg dgn pkcik2 &adik2 p rumah urg kahwin tp bla smpai durg blum lg ready2 haha
















gambar yg 1 di bawah ni betul2 bikin kecoh malam hari raya...time ni aku rasa best tapi rasa bersalah ada juga...mo tau kenapa? cuba perhati betul2 gambar di bawah ni apa yang pelik



dapat nampak ka apa yang pelik dalam gambar tu? itu betul2 punya gambar & bukan edit2,aku terambil secara x sengaja...hahaha mula2 kasi tguk 1 urg pkcik aku yg rock lepas tu tesebar semua org dalam rumah,apa lagi kecoh trus sampai datuk aku yang tidur pun terus bangun..hahahahah.Ini semua sebab pakcik aku punya idea lah ni mo kasi tkut2 org2 di rumah2..hahahaha 

makcik2  mama aku apa lagi pecaya terus lah gambar tu ,makcik aku yg mengandung pun risau terus ...aku pun rasa bersalah tp msa yg sma rsa best smua wnita2 dlm rumah pn ktakutan ni...aku pula ngan pakcik2 aku di beranda rumah berabis ktawa..hahahha

skali bla diamati betul2 pic tu rupanya ilusi pencahayaan dan kamera sebenarnya makhluk tu hasil drpada reflect kain yg kena sidai tp bla d jelaskan mkck2 aku smua x pcya ni,ada yg terus tidur awal..hahha...jahat juga kmi laki2 ni...

apa? kmu x tau apa yg pelik d gambar Tu...cuba kamu tguk d sebelah bawah kiri gambar,kmu akan nampak HANTU.

hahahaha

tibalah saat yg menyedihkan apabila masing2 keluarga pulang ke tempat masing sebab x lama lg mo keja sdh...ini antara ragam2 adik2 aku time pulang sudah...sedih & melucukan:



...








sorry la  video kurang berkualiti sebab ambil pun secara spontan lg pun aku bknnya jurukamera,jadi apa masalahnya...suka hati aku la....hahahah



haha time raya kali ni pun ada insan kwn sms tu la yg bkin tmbh best tu...

hurm...1/9/2012 akan bermulalah kehidupan aku di neraka otak...aku gementar dan tak gembira juga sikit sebab bukan tempat itu yg aku pilih dan mau tapi demi msa hadapan terpaksalah pgi walaupun hati tak rela.doakan supaya kehidupan aku di situ dipermudahkan kio



sgala apa yg aku tulis ni sekadar suka2 bukan ada niat apa2 pun...lagi pun nama blog ni hidupakupunyapasal,so aku punya pasal la mau tulis apa pun .kalau x suka p tulis blog kamu sendiri..hahha

semoga kita semua dapat menyambut bulan ramadhan dan hari raya pada tahun 2013.Segala amalan semasa bulan ramadan dapat kita teruskan pada bulan2 lain sehinggalah tiba bulan ramadan tahun 2013..
#


ASSALAMUALAIKUM GUYS.

No comments:

Post a Comment