Sunday, March 13, 2011

apa benda tu cinta?

Salam..
Pe menda itu Cinta?
Cinta tu apa?
Apa itu C I N T A..
Cam lagu XPDC – C.I.N.T.A plak..

aku pun tak faham knp dlam lagu,tv,manusia blik2 ckp pasal cinta jak....sakit tlnga aku dgar...so stelah buat experimen....cinta tu mcm apa yg tetulis d bawah ni....tp bkn aku yg tulis lah..aku cma kaji untuk org2 yg hati krang lyan jwang mcm wa...so kpda mmber2 1 kpala..bca2lah definisi d bawah ni...hhahah.tp aku ckp awal2...mmg menggelikan..yaaakkk...hhahah

aa
1. Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan tetapi ia tidak pernah berdendam dan tidak akan membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan. Manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
aku: Tapi kalo nk beri pun susah.. kena gak la mintak kn?
2. Jangan simpan kata-kata cinta kepada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, kerana akhirnya anda akan catatkan kata-kata cinta itu di pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dimindamu itu sekarang selagi dia mampu mendengar dan tersenyum kepadamu.
aku: tp nt kna  ckp jwang mcm mn???
3. Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat. Selepas menemui insan yang tepat itu, sudah pasti kita akan mengucapkan terima kasih di atas kurniaan yang tidak terhingga itu.
aku: Sama-sama..
4. Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak lagi berada di sisi kita.
aku: Ya la..mendoakan kebahagiaan dia, walau diri derita..tkda bwa faedah
5. Jangan melarikan diri daripada cinta apabila ia berada di hadapanmu. Kerana suatu masa nanti, anda pasti teringat kembali akan cinta tersebut dan menyesali perbuatanmu itu.
aku:mcm mn jgk kalau malu n tak brani..hadoi.....
6. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan jiwa raga.
aku: wah macam Ubat Kuda plak  tgk CINTA ni..
7. Cinta berupaya mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmah. Itulah kuasa cinta.
aku: Fuh.. kalah kuasa Ultraman.. hebat sungguh Cinta ni..(knun)
8. Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu. Tetapi lebih menyakitkan apabila anda mencintai seseorang tetapi anda tidak pernah memiliki kekuatan dan keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
aku: ni aku sokong…
9. Kadangkala kamu tidak menghargai insan yang mencintamu sepenuh hati hinggalah anda kehilangannya. Ketika itu sesalan sudah tidak berguna lagi kerana perginya tidak mungkin akan kembali lagi.
aku: ala.....pempuan skg bknnya sikit...malahlbh bnyak dr laki2..apa susah
10. Cinta ibarat pasu antik yang sukar ditemui dan sukar untuk diperolehi. Tetapi ia cukup mudah untuk jatuh berderai sekiranya tidak dijaga dengan elok.
aku: aku tgk kwan2 aku yg break la knun takda pun jatuh bderai…
Special: Puisi Cinta
Cinta Itu Ibarat Sebuah Anak Panah
Sekali Ia Terlepas, Ia Akan Menusuk Di Mana Saja
Tidak Tanganmu Atau Tanganku Yang Mampu Mematahkannya
Dia Akan Tetap Di sana, Dan Waktu Tak Membuatnya Berkarat
Kadang Cinta Tidak Sepaham Dengan Logika
Memilih Waktu Dan Orang Yang Tepat Untuk Jatuh Cinta
Kata Orang Cinta Itu Tidak Mempunyai Mata
Tetapi Semua Orang Mempunyai Mata
Bersama Dengan Dirimu
Akan Ku Alami Rasa Bahagia
Walaupun Pasti Lebih Banyak Rasa Pahitnya
Memang Cinta Tak Bermata
Hebatnya Cinta Bisa Butakan Siapa Saja
Cinta Memang Tak Peduli Rasa
Semuanya Bisa Jatuh Cinta
Wohooo.. Indahnya CINTA itu bagi mat-mat jiwang
Hahaha.. pada Gua.. CINTA itu penting kepada ALLAH dan FAMILY....
tp bg aku lah......ksi balas jasa orang tua dlu lg pnting dr sbuk mncri dan stress sal cinta..
tanpa kerja n duit takda gna jgk ada cnta jak..nt mcm na mau ksi mkan anak urg n anak sndri
bak kata pepatah aku sendiri
MAUT JANGAN DICARI
REZEKI JANGAN DITOLAK
JODOH USAH SBUK2 DCARI
NATI IANYA DATANG SENDIRI..


ASSALAMUALAIKUM WBT

No comments:

Post a Comment